2024. szeptember 16. 16:00 - Danube Institute

Váratlan sztrájk: megbénult a közlekedés Brüsszel második legnagyobb repülőterén

A munkabeszüntetés mintegy 200 járatot és 30.000 utast érintett. Több légitársaság szeptember 12-én, csütörtökön a hajnali órákban figyelmeztette a repülni vágyókat az okozott kellemetlenségekre. Azonban nagyon sokan így is csak a helyszínen értesültek a járattörlésekről és az ezzel járó következményekről.

shutterstock_2172168827_1.jpg

A vezetőség egy nappal a történtek előtt jelezte, hogy a következő napon minden utas úgy készüljön, hogy sztrájk végett nem fog üzemelni a repülőtér. Azonban a magánszektorban alkalmazottak nemzeti szakszervezete (CNE) szerda este közölte, hogy ezzel kapcsolatosan nem érkezett semmilyen hivatalos megerősítés a dolgozók képviselőitől. A Charleroi-ból távozók vagy éppen oda érkezők megkönnyebbülése viszont csak átmeneti volt

A sztrájk még pénteken is folytatódott. A repülőtér honlapja alapján 87 járatnak kellett volna elindulnia ezen a napon. Ezek közül végül hatot áthelyeztek Brüsszelbe, ami 70 kilométerre van az eredeti kiindulóponttól. 

A munkakörülmények javítása. Ez a legfontosabb követelés a dolgozók részéről. Korábban is volt már terv egy sztrájk szervezésére,

azonban szeptember 4-én csak annyit mondott a repülőtér vezetősége, hogy majd csak szeptember 19-től kerül erre sor. Úgy látszik a tervezettnél hamarabb bekövetkezett az esemény.

brusszelirepterek.png

Adatok forrása: Belga Szövetségi Közlekedési Hivatal 

Hiába a Brüsszeli repülőtér Belgium fő központja a légi közlekedés számára, mint láthatjuk a Charleroi repülőtér is ugyanúgy megkerülhetetlen. Nem hiába ez Belgium második legforgalmasabb reptere.

Nem meglepő módon a hirtelen történt munkabeszüntetés valószínűleg több gondot eredményez, mint hasznot.

Összességében nem a sztrájkkal van a probléma. Amint a dolgozók úgy döntenek, hogy szeretnének felszólalni saját érdekükben, szeretnék, hogy munkakörülményeik javuljanak, és ezt egy konkrét időpontban, időintervallumban szeretnék véghezvinni, ezzel minden a lehető legnagyobb rendben van. Feltéve, ha erről előzetes tájékoztatást kapnak a passzív elszenvedői a történetnek. Ebben az esetben ugyanis amilyen járatot lehet, azt át kell szervezni, esetleg más repülőterekre. Amit pedig meg nem lehet, annak törléséről amilyen hamar csak lehet, tájékoztatni kell az utasokat, hogy nekik lehetőségük legyen más útvonalat keresni az érkezésre, illetve távozásra. Ám ehhez elegendő idő szükséges, ami ebben az esetben nem állt rendelkezésre.

A dolgozók optimális munkakörülményeket érdemelnek, ehhez kétség sem fér. Fel mertek szólalni saját érdekükben, itt az idő, hogy meghallják követeléseiket azok, akinek szólnak. Mindazonáltal, a jövőben lehetőséget kell adni a történet passzív elszenvedőinek, hogy nekik legyen idejük a körülményekhez igazítani az életüket. Nem azzal van a probléma, ha valaki kiáll amellett, amiben hisz, hanem azzal, ha ezzel valaki másnak, egy külsősnek kárt okoz. Mindenkinek meg kell adni az esélyt az átszervezésre. Érdemes mindig a lehető legrosszabbra felkészülni, de ha valami elkerülhető, akkor azért tegyünk, hogy el is kerüljük.

Szemlézte: Grizner Vivien

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon

komment
süti beállítások módosítása