2019. november 11. 11:38 - Danube Institute

Hatalmas összeg vándorolt vissza az ausztrál háztartásokba

ausztralia_6.jpg

Az Ausztrál Pénzügyi Fellebbezési Hatóság (AFCA) még csak tavaly nyitotta meg kapuit, de máris jelentős összeggel tudott hozzájárulni az anyagilag károsult ausztrál háztartások helyreállításhoz – írja a FinanceFeeds pénzügyi-kereskedelmi hírportál.

Egy év telt el azóta, hogy az Ausztrál Pénzügyi Fellebbezési Hatóság (AFCA) megnyitotta kapuit, mint az ország egyetlen, a pénzügyi cégekkel kapcsolatos panaszokkal foglalkozó külső vitarendezési szerve. Az egy éves fennállás alkalmából a szervezet mérleget vont és megosztotta a sajtóval az eddig elért eredményeket.

Az elmúlt évben összesen több mint 73000 panasz érkezett be a szervezet ombudsmanjához. Az esetek többségében az ügyfeleknek a bankokkal, hitelkártya-és biztosítótársaságokkal, valamint egyéb pénzügyi cégekkel szemben voltak kifogásaik.

„40% -kal emelkedett a beérkezett panaszok aránya az előző évhez képest, amikor az ügyek kivizsgálását még az AFCA elődje végezte. A benyújtott panaszok közel 77%-át 60 napon belül sikerült megoldanunk. Ami viszont még ennél is jobb hír, hogy ezen időszak alatt 185 millió dollár kártérítést tudtunk kieszközölni” – mondta el az AFCA vezérigazgatója, David Locke.

Az idén júliusban végzett kutatások alapján az ausztrálok mindössze 3 %-a hallott az AFCA-ről, vagy tudott annak tevékenységéről. A viszonylagos ismeretlenség ellenére azonban mégis átlagosan naponta 200 panasz érkezett a szervhez.

Az emberek többsége a megállapodások be nem tartása, a nem megfelelő tanácsok, a téves díjak és költségek felszámolása, valamint a félrevezető termék- és szolgáltatási információk miatt éltek panasszal.

„Minden nap hallunk olyan emberektől, akik elégedetlenek azzal, ahogyan pénzügyi vállalkozásuk kezeli panaszaikat. Ezeket a kérdéseket a pénzügyi cégek nem tudták belsőleg megoldani, ezért fordultak az ügyfeleik hozzánk.”

„Az AFCA egy új szervezet, aminek már az első évében is rengeteg dolga akadt; jól mutatja ezt a megemelkedett panaszok száma. Munkánk nem könnyű, de törekszünk arra, hogy működésünk folyamatosan javuljon" – tette hozzá a szervezet vezetője.

Ez év szeptemberében az AFCA közzétette azon 29 pénzügyi vállalkozás listáját is, amelyek még nem fizették ki a panaszokkal kapcsolatos díjakat. Az adatok alapján így még további 1,7 millió dollár kártérítés visszafolyósítása várható.

Szemlézte: Benkő Lilla

komment
süti beállítások módosítása