2024. július 25. 07:00 - Danube Institute

Egy amerikai multivitamin cég mostantól gendersemlegesen segíti a vásárlói egészségét

A Ritual nevű, multivitaminokat gyártó cég fejest ugrott a gender őrületbe az idei pride hónapban. Mostantól azok az emberek, akik ragaszkodnak ahhoz, hogy nemileg semleges módon szólítsák meg őket, megnyugodhatnak, tudván, hogy mostantól a vitaminjaik politikailag korrektek – írja a Daily Wire

shutterstock_1931935391.jpg

Hogy teljesen érthető legyen a helyzet abszurditása, picit bele kell merülni az angol névmások világába. A magyar nyelvvel ellentétben, az angolban van külön férfi (he) és női (she) névmás. Azonban a woke ideológia követői gyakran preferálják, ha a semleges (they/them) névmásokkal utalnak rájuk, ezzel is jelezve hogy a nemük csak egy társadalmi konstrukció. A bökkenő csupán annyi, hogy a they/them a többes számhoz tartozó névmás, így teljesen értelmetlenné teszi, ha egy emberre vonatkoztatva használjuk.

Az amerikai multivitamin gyártó termékein eddig az “essential for you” felirat volt látható, mostantól azonban az “essential for them” kiírás is megtalálható lesz a dobozokon.

A Ritual nem tisztázza, hogyan lehet egy ember „ők”, de izgatottan mészárolják az angol nyelvet, hogy, ahogyan a szolgenjük is mondja: „megünnepeljék és tiszteljék azt, aki vagy, minden rendeléssel”.

Sajnálatos módon, azok számára, akiket felháborít, hogy melyik névmás szerepel a vitaminos üvegükön, a Ritual nem adta hozzá az LMBTQ közösség számos más, preferált névmását, például a zim, sie, em, ver, ter és xem, és tulajdonképpen az ábécé bármelyik 2-3 betűjéből véletlenszerűen létrehozható névmásokat.

Azonban, ha azt gondolnánk, hogy egy férfire “he” és egy nőre “she” névmással utalni teljesen normális, akkor nagy tévedésben vagyunk.

Ugyanis az Y generáció 44%-a úgy gondolja, hogy a “misgendering”-et - vagyis azt, ha valakit nem az általa preferált névmással szólítunk meg - kriminalizálni kellene

- derül ki a New York post tavalyi cikkéből

A Redfield & Wilton Strategies felmérése szerint a 25-34 évesek 44%-a gondolja úgy, hogy a “misgendering”-et illegálissá kéne tenni. E demográfiai csoport mindössze 31%-a nem ért egyet ezzel, míg 25%-uk bizonytalan.
Ezen kutatás alapján, a multivitamin gyártó cég csak követte a többség akaratát. Azonban a valóság gyakran eltér a nyers adatok világától, és itt is hasonló dolog ment végbe.

misgendering.jpg

Forrás: New York Post

A Ritual által alkalmazott “gendersemleges” megszólítás nem más, mint egy szimpla PR-fogás. Azonban a Facebook poszt alatt a kommentek korlátozva vannak, feltehetően a negatív hozzászólások áradata miatt. Így tehát mégsem sült el olyan jól ez az intézkedés. Ez a tendencia egyébként több cégnél is megfigyelhető, amikor elindulna woke irányba. Az egy dolog, hogy inkluzivabbnak és elfogadóbbnak tűnnek, viszont ez gyakran erős nemtetszést, és teljes elidegenedést okoz a cég konzervatívabb felfogású vásárlóinál.

Szemlézte: Czájder Dániel

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon

komment
süti beállítások módosítása