2023. május 11. 16:00 - Danube Institute

Drag Queenekkel a sereg népszerűsítéséért – így szivárgott be a woke-ideológia az amerikai haditengerészetbe

A woke-ideológia elképzeléseivel történő népszerűsítés nem precedens nélküli: nemrégiben egy közkedvelt sörmárka egy transznemű influenszert választott reklámarcául, mely rányomta bélyegét a termék eladására. Ezúttal már a hadsereget sem kerülte el a woke-ideológia, amely szintén hasonló módszerrel próbál tagokat toborozni, illetve népszerűsíteni a honvédelmet.

shutterstock_1018283203.jpg

Dylan Mulvaney-nek nem sikerült beteljesíteni az elvárt eredményt: a Bud Light a reklámkampány következtében 4 milliárd dollártól esett el, hasonlóan, mint más szórakoztatóipari médiaóriások, vagy ruhamárkák, amelyek meghajoltak a woke-ideológia által diktált tanok előtt a siker elérése érdekében.

Ezúttal szintén marketingfogásról számol be több sajtóorgánum is, a többi között spanyol és amerikai hírlapok:

nemrégiben az amerikai tengerészgyalogság egy drag queent választott, aki ún. „digitális nagykövetként” népszerűsítené a hadsereget, illetve szorgalmazná az online térben is a honvédelem fontosságát.

A hadsereg „woke-abbá tétele” egyébként nem újkeletű dolog, hiszen az LMBTQ-tanok mellett már a kritikai fajelmélet is egy fontos alaptézis lett a kiképzés során (melyet egyébként Dakota Wood, a The Heritage Foundation főmunkatársa is hangsúlyozott rendezvényünkön). Ez például nemcsak a gendersemleges nyelvhasználatban, hanem az LMBTQ közösség melletti szilárd kiállásban, illetve az általuk elképzelt társadalmi igazságtételben is megnyilvánul.

Érdemes megjegyezni, hogy mindezidáig az amerikai hadsereg nagy többségét főleg konzervatív, illetve pártállás nélküli egyének alkották, akik közül csupán 29% vallotta magát demokratának.

Sőt, a baloldali szavazók hevesen ellenezték a seregben való aktív szerepvállalást. Paradox módon jelenleg ők azok, akik a még ma is tartó orosz-ukrán háború idején szorgalmazzák a minél élénkebb katonai jelenlétet, illetve a fegyverszállítmányok további célba juttatását.

Visszatérve az aktuális esetre, az amerikai haditengerészet még 2022 októbere és 2023 márciusa között kezdte el digitális kampányát, melynek célja elsősorban a „digitális tér kiaknázásával még több potenciális tengerészgyalogos bevonása volt.” Azonban az a tény, hogy ezen feladattal egy drag queent bíztak meg, nagy port kavart nemcsak az online térben, hanem a jelenlegi és egykori hivatásos katonák, SEAL-ek és haditengerészek körében is: Robert J. O’Neil ex-SEAL-es haditengerész például

éles kritikát fogalmazott meg ezzel kapcsolatban: Kína el fog minket pusztítani – fogalmazott az elitcsapat egykori tagja.

Matt Walsh, a Daily Wire egyik közismert arca szerint ez a húzás „csupán megbontja azt az egységet, amely hosszú évek során jellemezte az amerikai hadsereget”. Hozzáteszi: a besorozás egyedüli módja az, ha a sereg a maszkulinitásra apellál, valamint folyamatosan hangsúlyozza a szolgálattétel fontosságát, illetve a hazaszeretet jelentőségét.

Egyelőre nem tudni pontosan milyen hatással lesz hosszútávon a drag queen-lét és a katonai szolgálat összemosása, azonban visszajelzések alapján ezúttal is mindinkább a „get woke, go broke” mondás érvényesül, hiszen bebizonyosodni látszik, hogy a woke-tanok marketingfogásként való alkalmazása inkább kontraproduktívnak bizonyul, mintsem sikeres kampánynak.

Szemlézte: Nyilas Sára

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon

komment
süti beállítások módosítása