Ausztrália Commonwealth bankja elvesztette 20 millió fiókja adatait.
Neveket, címeket, fiókszámokat és további más adatokat tároltak két mágneses rögzítőn, amiket 2016-ban kellett volna egy alvállalkozónak megsemmisíteni. De annak ellenére, hogy a bank nem kapott arról bizonyítékot, hogy a rögzítőket megsemmisítették, a bank nem közölte ügyfelei felé a problémát.
Az Ausztrál Értéktőzsdének írt jelentésben a bank azt írta, nem tudja megerősíteni, hogy a 15 év adatait tartalmazó rögzítőt biztonságos körülmények között semmisítették meg.
Ugyanakkor megemlíti a levélben, hogy a KPMG nevű könyvelőiroda által folytatott független bírósági nyomozás után azt állapították meg, hogy a legvalószínűbb forgatókönyv szerint a rögzítőket megsemmisítették.
Hozzátették, hogy az adatok között nem szerepeltek jelszavak, PIN-kódok, vagy bármi más olyan természetű adat, amely lehetővé tenné a csalást.
Hangsúlyozta a bank, hogy nem mutat semmilyen jel a bizonyítékok alapján arra, hogy az ügyfelek adatai rossz kezekbe kerültek volna, és továbbra is ellenőrző mechanizmusokat futtatnak.
A bank „Retail banking” osztálya jelenlegi vezetője, Angus Sullivan véleménye szerint az eset elfogadhatatlan és bocsánatot kért a kényelmetlenségekért és az aggodalomért, amit az eset az érintetteknek okozott.
A cikket szemlézte: Őri-Kovács Márton