A technológiai óriás belső köreiben komolyan tartanak attól, hogy a fiatalok jól érzékelhető elvesztése hosszú távon lerombolhatja mindazt, amit Mark Zuckerberg 2004 óta felépített.
Az elmúlt évtizedben a Facebook hatalmas lendülettel, a globális közösségi platformok igazi úttörőjeként söpört végig a világon. Az alkalmazás rendkívül népszerűvé vált az akkori tinédzserek és fiatal felnőttek körében, s ma gyakorlatilag ez a csoport jelenti a fő felhasználói bázist. Az azóta felcseperedett generáció azonban már egy olyan világban ragadott okostelefont, amelyben számos alternatíva közül lehet választani. A Facebook pedig nehezen tartja a lépést az aktuális trendekkel, s mindez a számadatokban is megmutatkozik. Egyik szóvivőjük elismerte, hogy a konkurencia egyre keményebb,
Mark Zuckerberg vezérigazgató pedig a TikTokot az eddigi legnagyobb vetélytársnak nevezte.
Az Egyesült Államokban a tinédzserkorú felhasználók száma mintegy 13%-kal csökkent 2019 óta, és a jóslatok szerint ez a tendencia csak romlani fog a következő években – írja a The Verge. Emellett arra is fény derült, hogy minél fiatalabb egy fogyasztó, annál kevesebb időt tölt az alkalmazás előtt. Mindez azért aggaszthatja a vállalat vezetőségét, mert egyrészt így az idő múlásával kiszorulhatnak a legnépszerűbb közösségimédia-platformok köréből, másrészt
súlyos bevételektől eshetnek el, hiszen a Facebook felületén megjelenő hirdetéseknek az egyik fő célpontja a szóban forgó korcsoport.
A techóriásnak ráadásul más problémákkal is meggyűlik a baja. Jól láthatóan nő ugyanis a társadalmi és politikai igény a közösségi média szigorúbb szabályozására, ezért számos ország (vagy éppen az Európai Unió) egyre nagyobb nyomást igyekszik gyakorolni a Facebookra.
Az új generáció elvesztésének problémáját egyébként belső körökben is nagyon komolyan veszik, sőt, a hírportál közlése szerint egzisztenciális fenyegetésként kezelik. A jelenleg még sikeres üzlet hosszú távú életképességét féltve a Facebook vezetői ezért gyökeres változásokat és újításokat terveznek a jövőben.
Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a vállalat stratégiájának középpontjában mostantól a fiatalabb nemzedékek megnyerése áll,
s elsősorban arra fognak törekedni, hogy számukra újra izgalmassá tegyék a felületet, nem pedig arra, hogy az idősebbek igényeire optimalizálják azt. Zuckerberg birodalmának legfontosabb védőbástyája egyébként jelenleg a majd egy évtizede felvásárolt Instagram, hiszen az továbbra is kimondottan népszerű a fiatalok körében, habár a legfrissebb statisztikák szerint már szintúgy lemaradásban van a TikTok és a Snapchat mögött.
Szemlézte: Irlanda Balázs