Új szintre lépett a nemek eltörléséért folytatott progresszív hadjárat, amely már a kórházakat és a játékfigurákat sem kíméli.
Az elmúlt hetekben a Brighton és Sussex Egyetemi kórház arra kérte a szülészeti osztályán dolgozó orvosokat és szülésznőket, hogy használjanak gendersemleges szavakat, a transznemű páciensek érdekében – áll a CBN News tudósításában.
A kórház a „breastfeeding” -szoptatás- és a „breast milk” -anyatej- szavak helyett „chest feeding” azaz mellkasi táplálás, illetve „human/chest milk” -emberi/mellkasi tej- kifejezéseket vezette be a szülészeti osztályon.
A szoptatás, valamint a „mellkasi táplálás” kifejezés mellett a kórházi személyzetnek az „emberi tej”, a „mellkasi tej”, illetve az „etető szülő teje” kifejezéseket is használniuk kell.
A kórház megszünteti az olyan bináris kifejezések kizárólagos használatát is, mint az „anya és apa”. Ehelyett a gyermeket szülő anya partnerét „szülőnek”, „társszülőnek” vagy „második biológiai szülőnek” hívják.
A gender identitás az elnyomás és az egészségügyi egyenlőtlenség forrása is lehet -áll a kórház nyilatkozatában.
„A gendersemleges nyelvezet mellett tudatosan használjuk a „nők” és az „emberek” szavakat, mellyel egyértelművé tesszük, hogy elkötelezettek vagyunk az egészségügyi egyenlőtlenségek kezelésére irányuló harcunkban.”
Emellett a kórház nyilatkozatában az is olvasható, hogy céljuk a marginalizált csoportok minőségi egészségügyi ellátáshoz való hozzáférésének javítása. Továbbá arra törekszenek, hogy megvédjék a transznemű és nem bináris személyeket az őket érő megkülönböztetéstől. A kórház kiemeli, hogy a gendersemleges kifejezések nem helyettesítik a hagyományos terminusokat, hanem azokat egyidejűleg használják.
A fent leírtakat olvasva szinte már egyáltalán nem meghökkentő, hogy a játékgyártó cégek is kampányolnak a nemek eltörléséért. Az AP hírügynökség beszámolójában olvashatjuk, hogy
a világ egyik legnagyobb vállalata, a Hasbro ugyanis bejelentette, hogy a közel hetven éve megalkotott Mr. Potato Head (magyarul „Krumplifej úr”) -a Toy Story játékfigurája - ezentúl gendersemleges lesz.
A cég továbbá olyan játékkészletet dob piacra idén ősszel, melyben a gyerekek saját maguk állíthatják össze a „Krumplifej” családot, akár azonos nemű szülőkkel.
A gendersemleges játékok népszerűsítése az elmúlt években egyre divatosabbá válik a vezető játékgyártó cégek köreiben, ameyleknek célja a „modern család” népszerűsítése.
Az LMBTQ-közösség iránti érzékenyítés és a gendersemlegesség propagálása egyre erőteljesebben jelenik meg a mindennapokban. Ugyanakkor - ahogy korábbi cikkünkben írtunk róla - aggodalomra ad okot, hogy diszkriminálják azokat, akik esetleg eltérő véleményt fogalmaznak meg a gender témával kapcsolatban.
Szemlézte: Papp Lídia